Stedelijke fietsroutes

dinsdag 25 oktober 2005 15u40 | Lien Braeckevelt | 1 reactie
Trefwoorden: , .

Gevonden op www.gent.be

Momenteel worden diverse stedelijke fietsroutes in Gent bewegwijzerd. Dit past in het kader van het Fietsplan Gent, waarmee meteen een van de aanbevelingen van het fietsbeleidsonderzoek van 2003 worden uitgevoerd.

In dit bewegwijzeringsplan worden volgende routes van borden voorzien :

  • De Oost-West-route tussen Mariakerke en Sint-Amandsberg
  • De weg tussen Gent Centrum en het station Gent-Sint-Pieters
  • De weg tussen Gent Centrum en de Blaarsmeersen
  • De weg tussen het station Gent-Sint-Pieters en de Blaarmeersen
  • en telkens ook omgekeerd. Op die manier kunnen fietsers de diverse veel bezochte bestemmingen in Gent op een vlotte en comfortabele manier bereiken.

    Vooral de verbinding tussen het station Gent-Sint-Pieters en het centrum via de Leie (Ajuinlei, Lindenlei, Bijlokekaai, Henleykaai en de heraangelegde Koning Albertlaan) is voor vele fietsende studenten een route die onvoldoende bekend is en een uitstekend alternatief vormt voor de klassieke as Kortrijksesteenweg/Kortrijksepoortstraat – Nederkouter.

    De Stad Gent hoopt op die manier via het bewegwijzeringsplan ook het fietsen in het algemeen langs deze routes te promoten.

    Nog meer van deze routes komen in de toekomst voor bewegwijzering in aanmerking, op voorwaarde dat ze de fietsers voldoende veiligheid en comfort bieden.

    Informatie
    Dienst Mobiliteit Stad Gent, Woodrow Wilsonplein 1, 9000 Gent, tel. 09 266 77 70, fax 09 266 77 79, e-mail

    Bevoegd
    mevrouw Karin Temmerman, schepen van Stedenbouw en Mobiliteit, stadhuis, Botermarkt 1, 9000 Gent, tel. 09 266 50 90, fax 09 266 51 09, e-mail

    © 2005 GENTBLOGT VZW

    Eén reactie op Stedelijke fietsroutes

    1. Reactie van Frans

      De bewegwijzering voor fietsers is ongetwijfeld verbeterd. Vooral tussen het Sint-Pietersstation en het Centrum was dat absoluut noodzakelijk. Het nieuwe fietspad langs de Koning Albertlaan is stukken beter en duidelijker dan de stuntelige vormgeving van de Voskenslaan of de onmogelijke bochten van de fietsbanen op het Koningin Maria-Hendrikaplein.